tisdag 5 juni 2007

Situation: Livet

Idag är jag lite nere och förbannad.
Min tanke går till lilla Madeleine som blev kidnappad i Portugal för en månad sedan. Må gud vara med henne.

Jag tänkte börja med en liten, i mitt tyckte, kul sak.
Varje inlägg jag gör ska jag försöka avsluta med en liten anekdot, oftast Joseph vs. Common Sense. De är inte alltid roliga, inte ens alltid gjorda för att vara roliga. De fyller ett annat syfte, nämligen self satisfaction hos mig.
Ni förstår bättre om ni läser nedan.


Common sense vs. China & Korea
Common sense: Varför plågar ni ofta djur innan ni dödar dem för mat?
Korea: Det smakar bättre när djuret är fyllt med adrenalin.
Common sense: Ni tycker inte det är hemskt att plåga ett oskyldigt djur för egen njutning?
China: Vi vet inget om sådant, vi struntade i utbildning och la våra pengar på palats och fyrverkerier i stället.

Inga kommentarer: