torsdag 7 juni 2007

Tidigt på morgonen...

Jag ska vara ärlig mot er. Det finns inget här i världen jag avskyr lika mycket som att gå upp tidigt på morgonen (om det inte är fiske på g), förutom att bli väckt på morgonen.

Min kära granne har bestämt sig för att anlita en byggnadsfirma för en totalrenovering av sin lägenhet. Vilket inkluderar nytt kök, sänkning av tak och golv + ny toalett.

Om ni någon gång har hört detta underjordiska djävulsredskap "betongborr" så vet ni vad jag pratar om. Klockan 07.30 varje morgon börjas det. Det borras ungefär 30 minuter sen är det relativt lugnt resten av dagen.

Common sense: Varför borrar ni så tidigt på morgonen?
Idiot: För att bli klara någon gång...
Common sense: Ni har inte funderat på, eftersom att detta är lägenheter, att det bor folk väldigt nära och det låter väldigt mycket när ni sätter på och borrar? Jag menar, alla börjar inte sin arbetsdag kl 06.00 på morgonen.
Idiot: Jag gör bara mitt jobb.
Common sense: Ok.

Huvuden ska rulla.

Inga kommentarer: